Çılgın Festival

Geçtiğimiz Cumartesi günü Cenevre'nin ünlü 'Lake Parade'i vardı. Bu Lake Parade ne ola ki? diyenler için anlatayım: Son on yıldır Cenevre'nin en ünlü etkinliklerinden biri. Parade'in türkçe karşılığı geçit, yürüyüş, vb. olsa da bir çeşit festival de diyebiliriz sanırım. Bazı firmalar sponsor oluyor ve yaklaşık 20 tane otobüsü dekore edip, süslüyorlar. Her bir otobüste DJ'ler oluyor ve çoğunlukla techno, trance, house muzikler çalıyorlar ve otobüsler gölün etrafında dolanmaya başlıyor. Otobüslerde yer almak için şansını denemek isteyen insanlar erken saatte otobüslerin harekete başlayacağı yere gelmek durumunda. Cenevre'deki en büyük etkinliklerden biri olduğundan katılım da çok oluyor. İnsanlar değişik kostümler giyip, otobüslerin arkasından, yanından yürüyor, dans ediyorlar. Bu arada otobüslerin içerisindeki insanlar da dans ediyorlar tabii.

Biz Cumartesi günü dışarı çıkarken tamamen unutmuştuk Lake Parade'i. Evde bunaldığımızdan, şehire gidelim, biraz gölün etrafında yürüyüş yapar, açılırız diye düşünerek çıktık yola. Trafiğin sıkışıklığını, bazı yolların kapatıldığını görünce hatırladık festivalin o gün olduğunu. Eh şehre kadar inmişken Lake Parade'i izlemeden dönmek olmazdı :).

Her yıl olduğu gibi bu yıl da sokaklarda oldukça renkli kostümler ve insanlar vardı. İnsanların bu kostüm seçerkenki özenlerine, yaratıcılıklarına hayranım. Ben bu tip kıyafetli etkinlikler konusunda oldukça sıkıcı bir insanım. Halloween'da bile maksimum kostümüm: kafama taktığım tavşan kulakları ile sınırlı. Neyse ki dünyada insanlar çeşit çeşit de böyle festivallerde renkli görüntülerle karşılaşabiliyoruz. Yoksa bir şehir dolusu tavşan kulaklı insan geçiş töreni yapsa, ıyyy çok sıkıcı!

Artık ben susayım ve cumartesi günü Cenevre'de nasıl bir ortam olduğunu fotoğraflar anlatsın:



İki tane de video çektim:




7 yorum:

  1. şahane bişi bayıldım bayıldım.
    aklımda tuttum.
    görerim ben bunu bi vakit.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gorurusunnnn belkii hatta hayali karakterlerinden biri senden bile once gorur belki de. Kimbilir?

      Sil
  2. Karneval gibi olmus,sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin oralarda da oluyor mu boyle festivaller gugucum?

      Sil
    2. evet canim paskalya zamani oldugunda 3 gün karneval oluyor bazi isyerleri de tatil oluyor ama benim is yerim kücük oldugundan istegen tatil aliyor ve gidip seyrediyorsun arabalar kadinlar degisik tarz iste gecerkende seker dagitiyorlar ama eglenceli oluyor onlari seyretmek:)seni kocaman öpüyorum canim kal saglicakla♥

      Sil
  3. Bizde festivalin anlamını küçülttüler, efenim balık tutma festivali, bilmem ne belediyesinin bilmem ne meydanında konser fetivali.. bırak allassen ya!! Bana böyle festlerle gel abi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun onlar da guzel, en azindan bir caba var :)

      Sil